ד"ר מייקל מימוני

טיפולים חדשניים לעיניים

הסרת פטריגיום ללא תפרים

ד"ר מייקל מימוני

טיפולים חדשניים לעיניים

הסרת פטריגיום ללא תפרים

לקבלת פרטים נוספים, אנא מלאו את הטופס ויחזרו אליכם

ניתוח פטריגיום מחיר, עלות ניתוח פטריגיום

פטריגיום הוא צמיחה שפירה של רקמת לחמית הגדלה על העין. לרוב פטריגיום אינו בעל משמעות רפואית ואין צורך להסירו , אך לעיתים יכול לגרום לתחושת גוף זר בעין, אדמומיות, גרד או כאב, ובמידה והמטופל יחוש כי קיימת פגיעה באורח חייו ניתן להסירו. אינדיקציה נוספת להסרת פטריגיום הינה קוסמטית, כאמור , במידה והמטופל מעוניין בכך. ניתוח פטריגיום עלול להיות יקר במידה ובוחרים לעשותו באופן פרטי או ללא אינדיקציות מספקות לביצועו. קיימות כמה אפשרויות להסרת הפטריגיום , שיכולות להשפיע על העלות הכוללת של הניתוח. חשוב להיוועץ עם רופא העיניים בכדי לקבוע האם ניתוח הפטריגיום אכן נחוץ מבחינה רפואית והאם הקופה תכסה את העלויות בכל מקרה באופן פרטני. חשוב להכיר כי הישנות הינה דבר נפוץ לאחר פטריגיום וכי ייתכן שיהיה צורך בביצוע ניתוח חוזר לתיקון. פטריגיום הוא מצב שכיח יחסית ושפיר, והינו גוש של רקמות בצורת משולש שגדל מהלחמית אל הקרנית. צמיחה לא תקינה זו עלולה לפגוע באיכות הראייה, והיא יכולה להתפתח בעין אחת או בשתי העיניים, ולרוב נוטה להופיע בצידה של העין הקרוב לאף. פטריגיום עשוי להפסיק לגדול לחלוטין או שממשיך לגדול לאט מאוד על פני הקרנית. הוא מופיע ב 1-15% מהאוכלוסייה ושכיחותו משתנה בהתאם למיקום הגיאוגרפי.

מה זה פטריגיום ? פטריגיום הוא בליטה שפירה בשרנית ווסקולרית שנוצרת על הסקלרה , שהינה לובן העין. בדרך כלל פטריגיום נוצר בחלקה הפנימי של העין ומתפשט באופן הדרגתי. עם התפשטותו יכול הפטריגיום לפלוש אל הקרנית , לצמוח על גביה ולשנות אט אט את צורתה, דבר שמוביל לעיוותה ולאסטיגמציה (צילינדר) ואף לחסימת שדה הראייה במצבים קיצוניים.

פטריגיום

עין בריאה

ניתוח להסרת פטריגיום

מתי כדאי להסיר את הפטריגיום ?

פטריגיום הוא מצב שכיח יחסית, ושכיחותו משתנה גיאוגרפית – כאשר נמצא שכיח יותר במדינות שטופות שמש ( קרינת UV מהווה גורם סיכון לפיתוח המצב כמו גם מצבים סביבתיים אחרים כמו אבק (. הפטריגיום צפוי לגדול באיטיות ורק לעיתים רחוקות גורם להופעת סימפטומים. לאחר שמאובחן על ידי רופא העיניים יש לנטר את קצב גדילת הפטריגיום ולקבוע האם צפוי לגרום לבעיות ראייה בעתיד. טיפות עיניים יכולות להקל על התסמינים כמו גרד או תחושת גוף זר ולהאט את צמיחת הפטריגיום. מטופלים רבים בוחרים להסיר את הפטריגיום בניתוח מכיוון שהמצב עלול להיות מטריד או להפריע מבחינה אסתטית. הניתוח לרוב מוצלח והריפוי לאחריו מהיר , אך הסיכון להישנות קיים, גם אם הופחת על ידי שלל טכניקות חדישות.

במהלך תקופת ההחלמה יש להקפיד על ביקורי המעקב אצל רופא העיניים המנתח ועל טיפול תרופתי שניתן לאחר הניתוח , כמו טיפות עיניים אנטיביוטיות למניעת זיהומים או סטרואידליות למניעת מצב דלקתי. כמו כן ייתכן כי תינתן רטייה לעין לכמה ימים עד לריפוי ראשוני של העין, בהתאם להנחיות שייתן הרופא המטפל. במידה והניתוח נעשה באופן פרטי גם הטיפול וגם בדיקות המעקב עשויים להגדיל את עלות הניתוח הכוללת ויש לקחת זאת בחשבון בעת הערכת עלות הניתוח.

האם כדאי לבצע ניתוח פטריגיום אף על פי עלותו ?

כל עוד הפטריגיום נותר רחוק מקרנית העין ואין תסמינים עזים כמו כאב, גרד ואדמומיות אין הכרח לבצע את הניתוח להסרתו. במידה והמטופל בוחר לבצע את הניתוח ללא האינדיקציות שצוינו וללא המלצה מרופא העיניים הוא יחשב לניתוח אלקטיבי והדבר עשוי להשפיע על מידת השתתפות הכלכלית של קופת החולים ועל כן חשוב לדעת זאת. העלות של ניתוח להסרת פטריגיום שמבוצע באופן פרטי מושפעת מגורמים כמו חומרת המצב, מיומנות וניסיון המנתח, הטכניקה והטכנולוגיות בהן מבוצע הניתוח ואף מיקום הקליניקה. יש לקחת בחשבון כי גם ביקורי ההמשך והטיפול התרופתי שנדרש לאחר הניתוח משפיעים על העלויות. במידה והניתוח מבוצע עקב אינדיקציה רפואית יכול להיות מכוסה בחלקו או במלואו על ידי קופת החולים, והסכומים משתנים בהתאם לקופות החולים השונות ולהסדרים עמן.

על מנת להפחית סיכון להישנות הפטריגיום ניתן לשנות את אורח החיים : בעת שהייה בשמש כדאי להקפיד על משקפי שמש וכובע רחב שוליים, כמו גם בעת חשיפה לאבק ורוח. כמו כן , שימוש בטכניקות שונות במהלך הניתוח יכול להפחית הישנויות אך לא למנוע לחלוטין.

לקבלת פרטים נוספים, אנא מלאו את הטופס ויחזרו אליכם

דילוג לתוכן